Tijd voor rust en bezinning

26 maart 2022 - Puerto Varas, Chili

We staan in de rij voor de kassa in de supermercado. Ik voel me zo slap als een afgepelde bananenschil; begin net een beetje bij te komen van 3 dagen reizigersdiarree. Op de band ligt water, vers brood en kaas, onze lunch voor vanmiddag want we zijn de omvangrijke lunches, grote borden warm eten met vaak nog friet erbij, een beetje beu. Een sandwich betekent hier een groot (en met groot bedoel ik echt groot) broodje hamburger, kipfilet of beef met friet en salade erbij. Verwacht hier geen stokbroodje gezond op het menu. Het was me al eerder opgevallen maar als je er naast staat valt het extra op. De gemiddelde Chileen is minimaal een kop kleiner dan ons en vaak flink in omvang. We zijn in Puerto Varas, het eerste stadje waar we een ‘echte’ supermarkt vinden i.p.v. een buurtwinkeltje. Hoe verder we naar het noorden rijden hoe luxer de voorzieningen. De huizen zijn netter, groter en degelijker. Stiekem vonden we het ongerepte zuiden toch leuker. Overigens zijn de meeste huizen ook hier nog steeds van hout. We zijn alweer 5 dagen verder na de Baraccolodge. Eerst zijn we naar parque Funtange gegaan voor 3 dagen. De weg daar naartoe was redelijk saai vergeleken met wat we al achter de rug hadden. We zijn zelfs door een gebied gereden wat sprekend op een polderweg in Nederland leek met bijbehorende melkveehouderijen. De accommodatie waar we verbleven was heel mooi en we vonden het wel fijn om even onze rust te pakken na de rollercoaster van de afgelopen weken. We waren echter zo uitgewandeld in de omgeving want de helft van het park was helaas gesloten. Daarbij ben ik dus ook nog ziek geworden. Gelukkig heeft Jan nergens last van. Onze laatste 2 dagen van de roadtrip verblijven we in een hotel vlak bij Puerto Varas. Kilometers voor je aan komt rijden zie je haar al in de verte, de indrukwekkende Osorno vulkaan, misschien wel de meest gefotografeerde vulkaan van Chili met een prachtige witte sneeuwkap. De omgeving is hier weer ongelooflijk mooi. Morgen nemen we afscheid van ‘the beast’ en vliegen we voor het laatste deel van de reis naar Punta arenas van waar we het imposante Torres del Paine gaan bezoeken. We zijn daar 4 dagen offline, dus het laatste verhaal van onze reis laat even op zich wachten. We hopen dat het een hele mooie finale gaat worden.

1. Hans:
    26 maart 2022
    Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je buik. Weer schitterende foto’s.
  2. Ad:
    26 maart 2022
    He Jan en Jeannette, wat een prachtige verhalen. Ik kan mij voorstellen dat jullie hier enorm van genieten. Nog heel veel plezier met het vervolg en beterschap!
  3. Daisy:
    27 maart 2022
    Ziet er schitterend uit! Veel beterschap en hopelijk kunnen jullie nog volop genieten van de laatste dagen daar :)
  4. Corné&Inge:
    27 maart 2022
    Schitterende plaatjes weer. Goed verhaal ook. Leest lekker weg. Beterschap!
  5. Francine en Jos:
    27 maart 2022
    Weer een mooi avontuurlijk verhaal, ik hoop dat je weer opgeknapt bent Inmiddels Jeanette, Het is steeds weer boeiend om het te lezen. Geniet er nog van, van deze mooie reis.👍👌🍀🥂
  6. Marcel:
    30 maart 2022
    Hopelijk niet al te ziek 🤢
    Maar wat hebben jullie veel gezien en gedaan
    Foto’s zijn echt prachtig jullie hebben echt een geweldige vakantie volgens mij
    Stay safe en tot zo rap mogelijk
  7. Jeannette:
    1 april 2022
    Mijn maag is nog steeds een beetje van slag. Ik heb snel weer gekookte aardappelen, sperziebonen en een gehaktbal nodig;-)