19 febr. 2022 - Vakantie voorpret?

5 maart 2022 - Waalwijk, Nederland

Ik kuch als ik de handdoek neerleg op mijn spinningfiets. “Ja dit is geen Corona hoor” vertel ik mijn buurman. Ik bijt op mijn lip. Hoe stom klinkt dit eigenlijk? Vorige week ben ik flink verkouden geweest en dit kuchje zit er nu eenmaal. Vier testen gedaan in een week waarvan één bij de GGD. Alles negatief maar wat een spanning weer....de negatieve pcr test die we moeten hebben om het vliegtuig in te mogen naar Chili hangt voor mij als het zwaard van Damocles boven het hoofd want wat zijn er veel mensen in onze omgeving ziek. Jan daarentegen maakt zich helemaal niet druk of doet net alsof:-).

Onze reis naar Chili is vier keer verzet met dank aan Sapa pana, het reisbureau waar we in 2019 onze reis hebben geboekt. In eerste instantie zou onze reis de Carretera austral, de ultieme roadtrip, volgen door Chili en Argentinië van Noord naar Zuid. De reis is een paar maanden geleden nog aangepast want de grens tussen Argentinië en Chili is op de meeste plaatsen nog steeds gesloten. We reizen nu een gedeelte van de Carretera austral in Chili en vliegen met een binnenlandse vlucht naar het zuiden waar we Torres del Paine bezoeken, een gebied wat al heel lang op mijn lijstje staat. Nog steeds een waanzinnig mooie reis op papier en we hopen natuurlijk dat we alles kunnen gaan bewonderen.

Als ik alles moet beschrijven aan documenten en verzekeringen wat we hebben moeten regelen dan haken jullie af. Dat ga ik dus niet doen. Vakantiepret hebben we nog niet veel gehad, vakantiestress wel maar als we eenmaal in die prachtige wijngaard vlak bij Santiago aan een Chardonnay kunnen nippen dan weet ik niet wat we allemaal gaan voelen. Ik denk dat niet alleen de wijn rijkelijk gaat vloeien maar dat we wel een traantje weg moeten pinken.