Vakantiegevoel

9 maart 2022 - Casablanca, Chili

Het tijdverschil met Nederland is vier uur, we hebben dus niet echt een jetlag. We worden deze ochtend weer fris en fruitig wakker en dat voelt heerlijk. Gisteren ontvingen we nog de uitslag van onze PCR test en ook die was negatief. Onze vakantie kan dus eindelijk echt beginnen. Voor vandaag staat er een wijntour op het programma. Matetic vineyards is een biodynamisch wijnbedrijf en wat dat precies inhoudt wordt ons haarfijn uitgelegd door een hele leuke spontane gids die er net als ons zin in heeft vandaag! Heel bijzonder is dat vanaf het begin van de tour een kitten met ons meeloopt en zelfs in het busje springt als we weer naar de volgende halte rijden. We zijn al eerder op wijngaarden geweest maar hoe ze het hier voor elkaar hebben om zonder chemicaliën de druiven te laten rijpen is echt top! Deze wijn moet wel gezond zijn:-). Had ik al vertelt dat ze super goed eten serveren in het restaurant? Onze buikjes zijn enorm verwend en het wordt tijd dat we weer eens wat gaan bewegen. Morgen vliegen we verder richting Balmaceda waar we onze huurauto kunnen ophalen. Hier begint onze roadtrip van 20 dagen. We moeten supervroeg op want om 04.45 uur komt de transfer ons al oppikken. Lekker vroeg naar bed dus.

Alle toegevoegde foto’s komen overigens uit mijn IPhone. Uiteraard heb ik ook mijn camera mee voor het ‘echte’ werk maar die volgen later.