Tropical Queensland

27 augustus 2014 - Malanda, Australië

25 augustus vliegen we naar Cairns. Het is wederom een zeer prettige (en korte vlucht) van 2,5 uur. Het eerste wat opvalt als we uitstappen is het zachte klimaat. Het is bijna 18:00 uur maar, in tegenstelling tot the Red centre waar het nu al weer wat frisser aanvoelde, is het hier nog aangenaam zacht. Vestje en sjaal dus weer uit (zelfs het slepen met 3 garderobes went) en met de taxi naar het hotel. Het hotel ligt gelukkig dicht bij de 'esplenade' en we wandelen 's avonds in 20 minuten naar het centum van Cairns. WOH wat een goede vibe hangt hier! Langs de esplenade staan diverse barbequegelegenheden waar goed gebruik van wordt gemaakt. Een enorm groot lagunezwembad, voor iedereen gratis toegankelijk, ligt direct aan zee (hier zwemmen salty's (zoutwaterkrokodillen) dus je kunt hier niet in zee zwemmen). Rondom dit zwembad liggen diverse winkeltjes, restaurants en pub's en het is gezellig druk. Wij gaan bij ' Rattle and hum' buiten op een loungebank zitten (wat een gave naam voor een pub en natuurlijk op ons lijf geschreven if you know what I mean) en genieten een paar uur van de mensen om ons heen en een hele lekkere steenoven pizza. De serveersters dragen strakke satijnen broeken als Sandy uit Crease en zijn allemaal blond. Naast ons zit een Australische man luidkeels zijn vriendin te imponeren. Als zij naar het toilet gaat vraagt hij ons (volstrekt onbekenden voor hem) om op zijn sleutels en telefoon te letten zodat hij een drankje kan bestellen aan de bar. Het geeft het ongedwongen sfeertje aan. Als we om 22:00 uur terugwandelen naar ons hotel is het nog steeds t-shirtjes weer en dat terwijl het hier winter is! We LOVE it.

In het hotel kopen we een uurtje WIFI zodat ik de blog weer kan bijwerken en foto's kan laden. Het is superleuk en gewoon ontzettend lief van jullie om zulke leuke reacties te plaatsen. Ondanks dat we zo ver weg zijn voelen we ons dan toch weer een beetje thuis;-)

De volgende dag pikken we onze huurauto op en rijden naar Atherton tablelands. Het is een kleine 125 km rijden naar ' Rose Gums Wilderness Retreat' in Malanda. Van die 125 km is 35 km slingerweg de bergen in. Na 15 km vervloek ik deze weg als bijrijder. Nooit heb ik zo'n slingerweg gezien laat staan gevoeld....eugh...misselijk. Maar we worden uiteindelijk beloond want het treehouse met volledige privacy in het tropische regenwoud overtreft al onze stoutste dromen. Als we de schuifdeuren opendoen en ons houten terras oplopen overstemmen de tropische vogels onze ooohs en aaahs. Wat een uitzicht!
We pakken snel uit en trekken onze wandelschoenen aan om de omgeving te ontdekken. Via een smal paadje door het regenwoud moeten we uitkomen bij een verborgen watervalletje. Het is buiten het regenseizoen dus mogen geen enorme waterpartijen verwachten maar na een uurtje klauteren en zwoegen (spinningles is er niets bij ;) vinden we dan toch een leuke verassing. Maar dan moeten we nog terug en dat is steil omhoog! Onderweg grijpt een soort plant met weerhaken mijn arm vast en ik haal me lelijk open. Maar goed, hier blijft het gelukkig bij. Helaas geen gevaarlijke slangen, vogelbekdier of grote spinnen gezien (en voor buufke hadden we zo graag een mooie foto gemaakt) maar desalniettemin toch een gave track. Maar dan komt de finishing touch van deze dag! Bezweet en koud stappen we even later in ons tweepersoons bubbelbad met uitzicht op het regenwoud. Hoe magisch voelt dat! Het wordt snel donker dus we stappen vroeg ons bedje in om nog stilletjes na te genieten van de kakofonie aan geluiden om ons heen. Morgen om 8:00 uur worden de kingsparrots en boomkangaroo's gevoed en dat willen we zien! Ik hoor allerlei geluiden op ons dak dus voor mij wordt het een onrustige nacht.

1. Jeanny:
    27 augustus 2014
    Lieve Jeannette, doe me een lol en schrijf een boek :-)
    Dat worden bestsellers!

Ik geniet ontzettend van je reisverslagen ♡
  2. Buufke:
    28 augustus 2014
    Ik ben blij dat jullie geen foto hebben kunnen maken van een gigaspin anders had in heel zoutelande bij elkaar gegild denk ik haha. Maar het klinkt wel heel goed daar. Lekker genieten van het mooie weer!