The wet tropics

29 augustus 2014 - Mosman, Australië

We nemen met pijn in onze harten afscheid van Rose gums en al haar vogelsoorten maar zijn ook weer benieuwd naar wat de volgende locatie ons te brengen heeft. Silky Oaks Lodge in Mosman heb ik vorig jaar als eerste geboekt. Het is een bekende accomodatie in Queensland wat al vaak in de prijzen is gevallen. Het wordt ook ons meest luxueuze verblijf in Australie. We are ready for our rainforest resort experience (zoals zij het mooi verwoorden op hun website)!
Het is 170 km rijden van Malanda naar Mosman en nee he!....we moeten de bergen aan de andere kant er weer af dus weer die slingerweggetjes. Heel bijzonder is dat in een zone van zo'n 30 km het landschap verandert van tropisch naar supertropisch. Het aantal palmbomen groeit gestaag en even hebben we het gevoel dat we op Bali rijden. Slechts de rijstvelden ontbreken nog. De paar dorpjes die we doorkruisen zijn op 1 hand te tellen en doen ons nog het meest denken aan westernstadjes met saloons en barbershops. Daar waar de rivieren de Billabong en Mosman ekaar kruisen, slaan we linksaf en rijden langs kilometers suikerriet naar onze tropische bestemming.
We worden uitermate enthousiast (tikje overdreven) begroet aan de receptie. We mogen onze sleutels inleveren van de auto want dan kan de portier onze koffers naar onze lodge brengen. Daar begin ik wat tegen te sputteren want WAT neemt de portier dan wel niet allemaal mee uit de auto? Achterin staan namelijk ook een doos wijn en een doos bier die we onderweg bij de groothandel heel economisch hebben ingeslagen omdat we niet van plan zijn de hele vakantie 8 dollar per glas uit te geven. Affijn na enig geharrewar toch maar de sleutels meegegeven en wij mogen met een welkomstdrankje wachten in de lounge. Het uitzicht vanuit deze openluchtlounge is geweldig. We kijken uit op een natuurlijk gevormde groene lagune omringt door exotische plantengroei. Het duurt even voor we worden begeleid naar onze vrijstaande lodge maar we begrijpen even later waarom want als we de deur openen ruiken we de Ritualswinkel en zien we overal kaarsjes branden. Het geluid van een digareedoo klinkt zacht op de achtergrond en de gehaakte hangmat wappert uitnodigend in een zacht junglebriesje op ons balkon. Wederom ohhs en ahhs als we de badkamer inlopen en de garderobekamer....en aargh...in de hoek staan netjes onze dozen wijn en bier. Jan lachen, ik bijt bijna mijn tong af van schaamte.

2 dagen worden we lekker gepamperd en met de nodige wandelingen langs de Billabong en de Mosman en kanoen en zwemmen in de lagune komen we de tijd wel door. Maar het wordt weer tijd voor echte actie. Morgen rijden we weer verder naar Cape tribulation; daar waar het tropisch regenwoud grenst aan het Great barrier reef, wacht ons namelijk een houten hutje met jungle badkamer (d.w.z. een open badkamer met uitzicht op de jungle en alle beesten die daar bij horen) en dat zal een stuk minder comfortabel aanvoelen. Je schijnt er goed krokodillen te kunnen spotten en dat staat zeker op onze wishlist! Verder schijnen Casowaries er kind aan huis te zijn. Hopen dus dat het droge seizoen in the wet tropics nog wat verassingen voor ons in petto heeft.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Chantal:
    30 augustus 2014
    Wat een mooie foto's! Mooie natuur inderdaad daar. Je schrijft echt heel erg leuk Jeannette en blijft steeds spannend en boeiend wat jullie nu weer hebben meegemaakt.... ben alweer erg benieuwd wat je volgende verhaal ons vertelt. Geniet!
  2. Frank Burgers:
    30 augustus 2014
    Ik wil ook een ticket naar de Tropics!
  3. Jeanny:
    31 augustus 2014
    Prachtig!!! Super foto's .....en weer zo mooi geschreven. Ik ben ontzettend benieuwd naar het volgende nieuws. GENIETEN