De voorbereidingen

20 juli 2014 - Waalwijk, Nederland

"Too much Billabong", zei onze taxichauffeur op Bali die onze geamuseerde blikken volgde toen opvallend 'slecht' geklede toeristen ons luidkeels passeerden op weg naar de pub.  Tja, als je neon gele hemdjes combineert met Hawaï-print kuitbroeken valt dat zelfs in het kleurrijke Bali best wel op. "Haha prachtig volk die Aussies" lachte Jan, "daar zou ik nog wel eens naar toe willen gaan" en zo geschiedde. Met onze reis naar Australië hopen we buiten die 'easy' levensstijl uiteraard ook veel natuurschoon en avontuur te vinden. Om dit te verwezenlijken heb ik uren doorgebracht achter de laptop om toch maar die ene perfecte reis te vinden die ons alles kon bieden wat we zochten. Nou vergeet het maar, Australië is even wat groter dan de Benelux dus ik kwam al snel tot de conclusie dat we keuzes moesten maken. Nou ben ik ,zoals de gemiddelde vrouw, geen kei in keuzes maken dus wederom volgden weer uren laptopmisbruik (met dank aan Jan die een enorm vertrouwen in mijn reisboekingscreativiteit heeft en vooral in het bezit is van een enorme dosis engelengeduld) om uiteindelijk tot de volgende keuze te komen:

16 augustus vertrek naar Sydney met overstap in Hongkong met Cathay Pacific;
17 augustus aankomst Sydney en overnachting;
18 augustus pick up huurauto en 2 dagen naar wijnvelden en Blue mountains;
20 augustus overnachting in Sydney;
21 augustus vlucht naar Alice Springs, pick up huurauto en overnachting;
22 augustus Kings Canyon en overnachting in Safari tent;
23 augustus Ayers rock, 2 overnachtingen in een campground cabin met Uluru aboriginal tour;
25 augustus vlucht naar Cairns met overnachting;
26 augustus pick up huurauto en naar Atherton Tablelands met overnachting in een treehouse;
27 augustus naar Mossman met 2 overnachtingen in een treehouse;
29 augustus naar Cabe tribulation met 2 overnachtingen in een rain forest cabin;
31 augustus naar Port Douglas met 3 overnachtingen in een B&B met trips naar het Great barriër reef;
3 september naar Palm Cove met 3 overnachtingen in een resort om even bij te komen van de reis;
6 september terugvlucht via Hongkong naar Amsterdam.

Al met al dus een vol programma met de nodige rust in de laatste dagen. En als dan alles geboekt is beginnen de voorbereidingen en het aftellen......

1. Buufke:
    17 augustus 2014
    Lieve vrienden,
    Volgens onze nauwkeurige berekeningen zetten jullie nu voet op Australiëlische bodem wij heten jullie op deze manier van harte welkom en wensen jullie een heel fijne vakantie.
    Vandaag trappen jullie af voor een groot avontuur hopelijk houden jullie ons een beetje op de hoogte van alle belevenissen wij volgen de reis op deze manier en kijken uit naar de verslagen.
    Dikke vette kus van ons pas goed op elkaar maar boven al
    Houd van elkaar.