In Sydney

18 augustus 2014 - Sydney, Australië

Mooi op tijd bij Schiphol (dank je Rene) en de vriendelijke purcher geeft ons een mooi plekje in het vliegtuig; met tweeen naast elkaar aan het raam. De eerste helft van de vlucht (12 uur) valt ons eigenlijk nog best mee. We hebben een mooi touchscreen in de stoel voor ons waarop we recent uitgebracht films kunnen kijken MET engelse ondertiteling wat het kijken erg plezierig maakt. Na 12 uurtjes vliegen worden we gedropt in de dungeons van Hong Kong airport en moeten we een paar km lopen voor we door hebben dat we de lift naar boven moeten nemen om in de uiteindelijke vertrekhal te komen. Ach ieder vliegveld heeft zijn eigen gebruikershandleiding maar het is goed dat we 3 uur de tijd hebben voor onze volgende vlucht naar Sydney. Deze duurt 'slechts' 9 uur en dat valt best wel tegen. De uren kruipen voorbij en we zijn eigenlijk de vliegtuidmaaltijden nu al beu (althans, mijn maag protesteert behoorlijk). Bij aankomst in Sydney hebben we een prachtig uitzicht over een verlicht Opera House en Harbour bridge. De lucht is dan nog helder. Redelijk vermoeid komen we aan in ons hotel en de vriendelijke receptioniste laat ons trots op de kaart zien dat het hotel op wandelafstand ligt van China Town waar we heerlijk kunnen eten. We zeggen maar niets, hebben deze dag al genoeg Chinezen gezien en wandelen naar de dichtstbijzijnde pub voor een afzakkertje. Na 1 glaasje bier willen we naar bed. Het is hier 8 uur later dan in Nederland maar toch vallen we in 2 tellen als een blok in slaap.

De volgende dag regent het heel heel erg hard en we zien op tv dat er een weeralarm is aangekondigd. Vandaag rijden we naar Hunter valley maar we moeten eerst de huurauto oppikken. Met dit weer is er volgens de receptioniste geen taxi te krijgen en bellen heeft geen zin. We moeten volgens haar gewoon op straat gaan staan en onze hand ophouden en maar hopen dat er een taxi stopt. Haha wat een avontuur he, lacht ze. Ik lach als een boer met kiespijn heel hard mee. Wordt vervolgd..

1. Bonny:
    18 augustus 2014
    Zeker een avontuur waar jullie aan zijn begonnen. Leuk dat er nu al een verhaal geplaatst is. Hopelijk valt het weeralarm mee. Succes en heel veel plezier!!!
  2. P. van der Veeken:
    Hoi Jeannette en Jan. Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen in Sydney. Ik kijk naar buiten vanuit mijn werkplek en het regent weer eens pittig (maandagmorgen half 11 Nederlandse tijd). Ik hoop dat jullie beter weer gaan krijgen in Australië. Veel plezier en geniet ervan. Gr. Peter
  3. Bas:
    Hey Jan en Jeannette,

Goed om te horen dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Geloof best dat het een vermoeiende reis is geweest en dat er ff bijgetankt moest worden haha. Beetje jammer dat jullie van de regen in de regen terecht zijn gekomen. Hopelijk wordt het weer de komende dagen wat beter.
    Succes met het avontuur en tot de volgende blog.....
    Groetjes
  4. Frank Burgers:
    18 augustus 2014
    Tsjonge, wat een avontuur nu al. Ach, hier regent het ook behoorlijk.... Gr. Frank
  5. John en Annette Strengers:
    Geniet van deze reis,we kijken uit naar de foto's.